Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Χορεύουν και διαμαρτύρονται... εσύ;



Δεν υπάρχει τίποτα καλύτερο από έθνη που χορεύουν παλεύοντας να αλλάξουν το καθεστώς που τους βασανίζει.  Μια παράξενη μόδα για πολλούς ακουστικά αδιάφορη και χορευτικά ατσούμπλαλη για τις χώρες της Αραβικής Άνοιξης έχει γίνει σύμβολο αντίστασης.
Το όνομα αυτού του χορού… harlem shake!
Στην Ελλάδα μαζεύονται σε πλατείες, εμπορικά κέντρα, σχολεία και Πανεπιστήμια απλά για να το «γλεντήσουν». Στην Αίγυπτο, όμως, νέοι στην ίδια ηλικία δίνουν ραντεβού έξω από το Μέγαρο του Προέδρου Μοχάμεντ Μόρσι για να χορέψουν τον ίδιο χορό με διαφορετικό σκοπό… να πολεμήσουν ενάντια στον αυταρχισμό της Μουσουλμανικής Αδελφότητας.
Επιπλέον, στις 14 Φεβρουαρίου, ημέρα κατά της βίας των γυναικών, εκατομμύρια γυναίκες χόρεψαν το harlem shake σε πολλές πλατείες του κόσμου. Ακόμα και η Πρώτη Κυρία των ΗΠΑ, Μισέλ Ομπάμα, χόρεψε Χάρλεμ σέικ στην τηλεόραση για να δώσει έμφαση στον αγώνα της εναντίον της παχυσαρκίας.
Ακόμα και ο Psy χόρεψε αυτόν τον ιδιόμορφο χορό για να διαμαρτυρηθεί για τον περιορισμό της έκφρασης στη χώρα του!

Πουθενά όμως αυτός ο χορός δεν αποδεικνύεται τόσο «πολιτικός» όσο στις χώρες της Αραβικής Ανοιξης. Ο Φαρίντ Σαγέντ έχει λάβει μέρος σε όλες τις διαδηλώσεις των τελευταίων δύο ετών: από εκείνες που άρχισαν ζητώντας την ανατροπή του Χόσνι Μουμπάρακ έως τις τωρινές, που ζητούν την απομάκρυνση του ισλαμιστή Προέδρου Μόρσι. Έτσι μαζί με τους συμφοιτητές του και τους φίλους του έφεραν Χάρλεμ στην καρδιά του Καΐρου. Το βράδυ της περασμένης Πέμπτης (και κάθε ημέρα έκτοτε) συγκεντρώθηκαν στην Ηλιούπολη έξω από το Προεδρικό Μέγαρο και σηκώνοντας ψηλά το πανό με το σήμα τους, τα διπλά σπαθιά άρχισαν να χορεύουν Harlem Shake, ντυμένοι με παραδοσιακά ρούχα και έχοντας ο καθένας μια μάσκα: άλλος του Μίκι Μάους, άλλος της Μίνι, ένας τρίτος του Γκάι Φοκς, του ήρωα του «V for Vedetta», που είχαν υιοθετήσει πέρσι οι «Αγανακτισμένοι» της Ευρώπης.

«Στέλνουμε ένα ξεκάθαρο μήνυμα: ο επαναστατικός αγώνας μας θα συνεχιστεί και θα εξακολουθήσουμε να είμαστε δημιουργικοί και σαρκαστικοί», δήλωσε ο Σαγέντ.

Το ίδιο παράδειγμα αποφάσισαν να ακολουθήσουν και οι Τυνήσιοι. Το facebook όρισε το ραντεβού  μπροστά από το υπουργείο Παιδείας, το οποίο είχε διατάξει διεξαγωγή έρευνας για μαθητές που έφτιαξαν ένα βίντεο με χορευτικά. Και στις δύο χώρες οι χορευτές του Χάρλεμ σέικ συγκρούστηκαν με σαλαφιστές, οπαδούς μιας ακραίας εκδοχής του Ισλάμ.

Ο Τζόναθαν Ρασάντ που έλαβε μέρος σε ένα τέτοιο βίντεο μπροστά από τις πυραμίδες τον περασμένο μήνα, αναφέρει πως η Αστυνομία σταμάτησε τους συμμετέχοντες και τους ρώτησε για ποιο σκοπό το έκαναν.

«Δεν μπορούσαν να καταλάβουν ότι το κάναμε απλώς για να ευχαριστηθούμε», λέει. «Τώρα γίνεται ένα είδος ακτιβισμού και σύμβολο της αντίστασης στην κυβέρνηση. Μια προσπάθεια να σπάσουν τα ταμπού και οι κόκκινες απαγορευτικές γραμμές».

Τη στιγμή που όλα γκρεμίζονται και ο λαός κάθε χώρας, είτε αυτή είναι ή Αίγυπτος, είτε η Τυνησία, είτε η Ελλάδα, αποδεικνύεται μουγκός, κάποια κατάφεραν να κάνουν τη μόδα κίνηση και τρόπο διαμαρτυρίας.

Εμείς θα συνεχίσουμε να χορεύουμε για την πλάκα μας ή για τον σκοπό μας;



Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

"Paraísos Artificiais: Μια πολύχρωμη παράνοια"

«Paraísos Artificiais» ή αλλιώς «Τεχνητοί Παράδεισοι». Πρόκειται για μια βραζιλιάνικη ταινία με σκηνοθέτη τον Marcos Prado και πρωταγωνιστές τη Nathalia Dill στο ρόλο της Έρρικα και τον Luca Bianchi στο ρόλο του Νάντο.  Όλα ξεκινούν σε μια παραδεισένια παραλία στη βορειοανατολική Βραζιλία, όπου γίνεται ένα τεράστιο μουσικό ψυχεδελικό φεστιβάλ. Η ταινία παρουσιάζει ένα κομμάτι των εμπειριών που έζησε το rave κίνημα μέσα από τη trance μουσική, τα ναρκωτικά και το σεξ.  Οι ζωές των δυο πρωταγωνιστών του Nάντο και της Dj Έρρικα, χωρίς να το συνειδητοποιήσουν, ενώνονται από ένα χαοτικό παιχνίδι της μοίρας. Η συνάντησή τους αλλάζει τις ζωές τους για πάντα.  Η ταινία πραγματεύεται το σκοτεινό κόσμο της ψυχεδέλειας και των ναρκωτικών. Η Έρρικα μέσα από τη δοκιμή ενός ναρκωτικού, την «τελετή του πεγιότ», μια τελετή των Ινδιάνων για την αυτογνωσία έρχεται αντιμέτωπη με τους μεγαλύτερους φόβους της και καταφέρνει να τους αντιμετωπίσει. Όταν τους ξεπερνά καλείται να αντιμετωπίσει την πρ

Άλλο ένα ποίημα του Pablo Neruda

Απόψε μου πάει να γράψω τα πιο πικρά στιχάκια.  Να γράψω, ας πούμε: «έχει μι' αστροφεγγιά απόψε και τα μενεξεδιά αστεράκια λαμπυρίζουνε στα χάη ». Της νύχτας ο άνεμος διαβαίνει στους ουρανούς και τραγουδάει. Απόψε μου πάει να γράψω τα πιο πικρά στιχάκια. Την αγαπούσα εγώ, και κάπου κάπου μ' αγάπαγε κι εκείνη. Χιλιάδες βράδια, όπως και τώρα, την έσφιγγα στην αγκαλιά μου. Αμέτρητα φιλιά της έδινα κάτω απ' τον άσωτο ουρανό. Μ' αγάπαγε κι εκείνη, και κάπου κάπου την αγάπαγα κι εγώ.  Πώς να μην τ' αγαπήσεις τα μεγάλα, τα ήμερα μάτια της. Απόψε μου πάει να γράψω τα πιο πικρά στιχάκια. Θα σκέφτομαι πως δεν την έχω εγώ. Θα νιώθω ότι την έχω χάσει. Θ' ακούω την απέραντη νύχτα, την πέντε φορές απέραντη χωρίς εκείνην. Και τους στίχους να πέφτουν στην ψυχή μου όπως πέφτει η δροσιά στο λιβάδι. Τι έχει να κάνει που η δικιά μου αγάπη εκείνηνε δεν την αγγίζει;. . . Έχει μι' αστροφεγγιά απόψε, μα εκείνη δεν είναι μαζί μου. Αυτά λοιπόν. Πέρα, μακρ

Το όνειρο (Pablo Neruda)

Περπάταγα στην αμμουδιά κι αποφάσισα να σ' αφήσω. Πατούσα μια μαύρη λάσπη που τρεμούλιαζε, κι όπως βούλιαζα και ξανάβγαινα πήρα την απόφαση να φύγεις από μέσα μου, με βάραινες σαν πέτρα κοφτερή, και σχεδίασα το χαμό σου βήμα βήμα: θα έκοβα τις ρίζες σου, θα σ' αμόλαγα στον άνεμο μόνη. Αχ εκείνο το λεπτό, καρδιά μου, ένα όνειρο με τα τρομερά φτερά του σε σκέπαζε. Ένιωθες να σε καταπίνει η λάσπη, και με φώναζες κι εγώ δεν ερχόμουν, και χανόσουν, ακίνητη, ανυπεράσπιστη μέχρι που πνίγηκες μέσα στο στόμα της άμμου. Έπειτα η απόφασή μου συνάντησε το όνειρό σου, κι από το χωρισμό που μας έσκιζε την ψυχή, αναδυθήκαμε καθαροί ξανά, γυμνοί, αγαπώντας ο ένας τον άλλον δίχως όνειρο, δίχως άμμο, ακέραιοι και ακτινοβολώντας, σημαδεμένοι από τη φωτιά.